Eu însumi
11 octombrie 2015
Filmele
11 octombrie 2015

Facerea de bine

Facerea de bine .doc
Facerea de bine .doc
Facerea-de-bine-.doc
14.5 KiB
83 Downloads
Details

Facerea de bine – Proverbe 3:27-28

SCOP: Tinerii creştini sunt bombardaţi cu chemări la a evita anumite acţiuni. Prea puţin frecvent sunt încurajaţi să exploreze căile pe care creştinii pot face bine celor aflaţi în nevoie. Acestea sunt căile prin care ei arată altora realitatea credinţei lor. Această lecţie descoperă căi prin care tinerii îşi vor întări credinţa într-un mod practic.

INTRODUCERE: Spune-le tinerilor să-şi imagineze că au fost numiţi într-o zi preşedinte al României. Ei au dobândit astfel puterea de a face tot felul de lucruri. Pune-i pe tineri să se gândească ce ar face dacă ar avea această putere. Unii ar putea să vină cu idei prostuţe şi egoiste, unii ar putea veni cu idei pozitive. Trebuie însă ca toţi tinerii să se gândească să-şi folosească puterea pusă la dispoziţia lor pentru ceva. Arată în avans grupului că urmează să discutaţi cum anume vor folosi puterea pe care ei o au acum la dispoziţie.

UNU: Începe prin a le da tinerilor o altă situaţie la care să se gândească. Să presupunem că se uită pe fereastra din camera părinţilor şi observă afară cum o bătrânică este atacată pe trotuar de cineva. Cere-le tinerilor să evalueze răspunsurile următoare la această situaţie. 1-iau o cameră video şi înregistrez atacul. 2-mă duc să alerg. 3-dau fuga afară şi încep să strig . 4-anunţ poliţia şi urmăresc ce se întâmplă. 5-trag perdelele şi mă uit la televizor. 6-mă duc să iau repede trusa de prim ajutor.7-îi chem pe vecini. 8-îi comand câinelui meu ”prinde hoţu”. 9-Îl urmăresc pe atacator de la distanţă pentru a-i ajuta pe poliţişti. 10-încerc să-l atac pe cel ce a atacat-o pe bătrânică. Pune-i pe tineri să evalueze fiecare răspuns cu ”A” pentru cel mai bun, ”B” pentru bun, ”C” pentru acceptabil, ”D” pentru slăbuţ, ”F” pentru total greşit. Caută să vezi împreună cu ei de ce au evaluat fiecare răspuns în felul respectiv.

DOI: Citiţi Proverbe 3:27-28. Cere-le tinerilor să spună care este, conform acestor versete, responsabilitatea unui creştin? Discutaţi implicaţiile ideii biblice că a face bine atunci când avem ocazia este o datorie şi o responsabilitate a fiecărui creştin. Citeşte apoi pilda samariteanului milostiv (Luca 10:25-37) pentru a da un exemplu de dragoste creştină în acţiune.

TREI: Pune-i pe tineri să discute validitatea fiecărui din următoarele răspunsuri la întrebarea ”dacă ai cunoaşte situaţia unei familii înfrigurate şi flămânde, când anume ai avea responsabilitatea de a face ceva?” 1-când se află în faţa uşii mele. 2-când sunt în stradă. 3-când se află aproape de moarte. 4-când se află în acelaşi oraş cu mine. 5-când sunt în judeţ cu mine. 6-când sunt în aceeaşi ţară cu mine. 7-când vin să-mi ceară ajutorul. 8-când aflu despre situaţia respectivă. 9-când devin adult. 10-când este vorba de familia mea. 11-numai atunci când nu este vina lor. Ajută-i pe tineri să înţeleagă că obligaţia noastră de a ajuta pe cei în nevoie este una globală. Discutaţi căi prin care ei pot ajuta pe cineva căruia îi este foame sau frig, într-o ţară îndepărtată.

PATRU: Prezintă-le următoarele lucruri pe care ei sunt în putere să le dea încă de pe acum.  Discutaţi căi practice prin care fiecare dintre acestea pot fi realizate: 1-să spui un cuvânt bun. 2-să exprimi gratitudine. 3-să asculţi. 4-să ajuţi. 5-să împărtăşeşti ceva. 6-să încurajezi. 7-să dai ceva. 8-să-ţi pese. Încurajează-i să se gândească la modalităţi practice prin care pot face aceste lucruri acasă, la şcoală sau la biserică.

CINCI: Pune tinerilor următoarea întrebare: Ce diferenţă va aduce în vieţile noastre faptul de a realiza că vom da socoteală de ceea ce vom eşua în a face, la fel cum vom da socoteală de ceea ce vom face bine?

ÎNCHEIERE: Provoacă-i pe tineri să-şi pună credinţa în practică într-un mod simplu, însă cu putere. Putem să dăm mâncare celor care sunt înfometaţi, la fel cum putem să investim viaţa noastră în cei care sunt flămânzi după acceptare şi bunătate. Putem arăta mulţumire părinţilor, profesorilor şi prietenilor. Putem să slujim în moduri simple, făcând curat la biserică, sau ajutând un frate sau o soră care are probleme. Putem să scriem o scrisoare sau să dăm un telefon care va însenina ziua de naştere a unui bunic de-al nostru. Ajută-i pe tineri să descopere lucruri practice pe care le pot face chiar aici, chiar acum.

BONUS: Stabiliţi o zi pentru a pune în practică una dintre ideile practice menţionate în timpul discuţiei, cum ar fi să faceţi curat în biserică. , să faceţi şi să duceţi mâncare unei văduve, sau alte proiecte. Odată ce tinerii vor experimenta satisfacţia care vine din acest fel de slujire, vor dori mai mult.

No tags for this post.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *