FRUMOSUL
12 octombrie 2015
TRASEU
19 octombrie 2015

Isus întâlneşte mulţimea

Isus intalneste multimea.doc
Isus intalneste multimea.doc
Isus-intalneste-multimea.doc
46.5 KiB
65 Downloads
Details

Isus întâlneşte mulţimea

Acceptarea incredibilului dar al lui Dumnezeu

Ioan 6:46-60

Scop: Această lecţie este menită să îi ajute pe tineri să înţeleagă că faptul de a le curăţi păcatele L-a costat pe Dumnezeu viaţa Fiului Său.

Pregătire: Vei avea nevoie de hârtie şi de bandă adezivă pentru a ataşa hârtia de spatele fiecărui tânăr. Vei avea nevoie de creioane pentru fiecare tânăr. Va trebui de asemenea să poţi avea posibilitatea de a arde hârtia mai târziu, în timpul întâlnirii. Va trebui să scrii cele cinci pasaje biblice găsite mai jos pe foi diferite de hârtie. Va trebui de asemenea să înregistrezi câteva secunde din nişte cântece foarte populare de la radio şi să fii pregătit să le redai la întâlnire. Vei avea nevoie de două premii mici. Vei avea nevoie de o conservă de suc de roşii şi de bucăţele de şuncă puse în scobitori astfel încât toţi tinerii să poată servi la un moment dat. În sfârşit, vei avea nevoie de câte o bucată de sfoară roşie pentru fiecare tânăr.

Introducere (10 minute)  Această secţiune introduce subiectul păcatului într-o manieră distractivă. Este menită să îi facă pe tineri să se gândească la nevoia lor de curăţire spirituală.

  • Începe prin a spune ceva de genul: “Mulţi dintre noi probabil că nu petrecem mult timp gândindu-ne la pedeapsa pentru păcatele noastre, însă acesta este subiectul de azi. Vom juca un mic joc care ne va face să ne gândim la diferitele tipuri de păcat.”
  • Ataşează câte o bucată de hârtie pe spatele fiecărui tânăr şi apoi dă fiecăruia câte un creion sau un marker, pentru a avea cu ce să scrie.
  • Explică-le jocul, folosind următoarele instrucţiuni:
  1. Scopul este ca fiecare jucător să aibă cât mai multe păcate scrise pe hârtia de pe spatele său.
  2. Atunci când jocul începe, fiecare persoană merge prin sală şi le cere celorlalţi să scrie numele unui anumit păcat pe spatele lor.
  3. Fiecare persoană trebuie să scrie doar odată pe spatele cuiva.
  4. Jocul durează doar 60 de secunde.
  • Atunci când jocul a luat sfârşit, află cine a colecţionat cele mai multe păcate. Cere acelei persoane să le citească cu voce tare. ( Dă un mic premiu câştigătorului).
  • Cere celorlalţi tineri să spună alte păcate de pe foile lor de hârtie, care nu au fost menţionate.

Participare (5-10 minute) Această secţiune îi încurajează pe tineri să asculte şi să se gândească la lucrurile care sunt dificil de înţeles.

  • Înainte de lecţie, înregistrează câte cinci secunde din 10-15 cântece cântate la un post popular de radio, care să fie ascultat de majoritatea tinerilor tăi.
  • Explică-le faptul că le vei prezenta scurte fragmente din multe cântece pe care le-ai înregistrat de la radio.
  • După ce fiecare dintre acestea este prezentat, cere-le tinerilor să se ridice dacă ştiu artistul şi numele cântecului.
  • Dă un mic cadou celui care are cele mai corecte răspunsuri.

Instrucţiune (15 minute) Această secţiune introduce studiul biblic tinerilor tăi, în timp ce îi ajută să îşi imagineze în mod concret ceea ce a spus Isus.  Îi va ajuta să simtă puţin din repulsia pe care au simţit-o evreii la spusele lui Isus.

  • Spune-le: “Tocmai am văzut că este important să ascultăm cu atenţie atunci când auzim ceva ce este dificil de înţeles. Oamenii care L-au ascultat pe Isus în Ioan 6 au avut dificultăţi în a accepta ceea ce El vroia să spună. Haideţi să vedem cum ne descurcăm noi.”
  • Spune-le tinerilor că le vei servi un snack, pentru cei care doresc, în timp ce pasajul respectiv este citit.
  • Cere unui voluntar să înceapă să citească Ioan 6:46-60.
  • În timp ce voluntarul citeşte , adu o tavă cu un vas în care să fie suc de roşii ( un pahar ar fi cel mai bun, pentru că ei vor putea să vadă sucul din interior), pahare mici de hârtie şi o tavă cu cuburi de şuncă cu scobitori în ele.
  • Mergi prin sală şi oferă aceste lucruri tuturor celor care doresc.
  • După ce pasajul respectiv a fost citit, cere câtorva tineri doritori să împărtăşească cum anume s-au simţit când li s-a oferit un snack în timp ce era citit acest pasaj.
  • Spune apoi: “Putem să facem câteva observaţii cu privire la acest pasaj:
  • Isus a oferit în mod gratuit viaţa veşnică tuturor celor care o acceptă.
  • Acest dar de viaţă veşnică L-a costat pe Dumnezeu Fiul Său, iar pe Isus viaţa Sa.
  • Doar acceptând sacrificiul scăldat în sânge al lui Isus putem să fim în regulă cu Dumnezeu.”

Bonus: Dacă aveţi timp, puteţi să pătrundeţi mai adânc în pasaj cu următorul material, sau le poţi cere liderilor de grupe mici să împărtăşească aceste lucruri cu tinerii la o altă dată.

  • Mai înainte, în Ioan, Isus a hrănit cinci mii de oameni. Mulţimile Îl urmau încă, sperând să vadă o altă minune, sau să fie hrăniţi din nou. Isus contrastează dorinţa mulţimii după mâncare fizică, cu nevoia lor după hrana spirituală. Citeşte cu atenţie Ioan 6:46-60 din nou, apoi discută similarităţile şi diferenţele dintre mâncarea fizică şi cea spirituală, la care se face referire în acest pasaj.
  • De ce credeţi că era mai uşor pentru mulţime să accepte hrana fizică pe care o dădea Isus, dar mai dificil să accepte hrana Lui spirituală?
  • Ne place să credem că ne putem purta singuri de grijă. Cum anume ne poate împiedica încrederea în sine să apreciem sacrificiul lui Hristos?

Observare (15 minute) Această secţiune îi ajută pe tineri să aprecieze ceea ce a realizat Hristos prin moartea Lui pentru ei.

  • Cere-le tinerilor să stea în jurul unui anumit loc unde tu vei arde foile cu păcate scrise pe ele.
  • Pune câteva foi de hârtie cu următoarele pasaje scrise pe ele undeva în apropierea focului. Fă câteva copii pentru fiecare verset, aşa încât tinerii să primească una dintre ele pentru a le citi. De exemplu, dacă ai zece tineri, atunci fă câte două copii pentru fiecare verset.
  1. Isaia 1:18b – “De vor fi păcatele voastre cum e cârmâzul, se vor face albe ca zăpada, de vor fi roşii ca purpura, se vor face ca lâna.”
  2. Apocalipsa 1:5b – “A Lui care ne iubeşte, care ne-a spălat de păcatele noastre cu sângele Său…”
  3. 1 Corinteni 6:11b – “Dar aţi fost spălaţi, aţi fost sfinţiţi, aţi fost socotiţi neprihăniţi, în Numele Domnului Isus Hristos, şi prin Duhul Dumnezeului nostru.”
  4. 1 Ioan 1:9 – “Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept ca să ne ierte păcatele şi să ne curăţească de orice nelegiuire.”
  5. Matei 26:28 – “Căci acesta este sângele Meu, sângele legământului celui nou, care se varsă pentru mulţi, spre iertarea păcatelor.”
  • Cere-le tinerilor să îşi ardă foile cu păcate în felul următor:
  1. Unul sau doi tineri trebuie să se apropie de foc.
  2. Fiecare ia câte un pasaj biblic şi îl citeşte.
  3. Tinerii îşi vor pune apoi foile lor în foc.
  4. Apoi, vor veni din nou unul sau doi tineri pentru a repeta aceleaşi lucruri.
  • După ce au terminat toţi tinerii, cere câtorva tineri care doresc să împărtăşească sentimentele pe care le-au avut cu privire la iertare, văzând cum păcatele lor ardeau.

Opţiune – dacă vei găsi câteva markere care nu sunt permanente, atunci, în loc să scrii păcatele pe o foaie de hârtie, poţi să le ceri să şi le scrie pe braţele lor. Atunci, în loc de foc, fă rost de un lighean cu apă, săpun şi un prosop, pentru a spăla de pe braţele lor păcatele.

Aplicaţie (5 minute) Această secţiune le dă tinerilor o amintire a sacrificiului care a fost făcut pentru păcatele lor.

  • Spune-le tinerilor că le dai ceva pentru a îşi aminti de cât de mult îi iubeşte Dumnezeu şi de preţul pe care l-a plătit pentru ei.
  • Dă fiecărui tânăr o bucată de sfoară roşie. Spune-le să îşi lege acele sfori la încheietura mâinii şi să le poarte aşa pentru o săptămână.
  • Încheie mulţumind lui Dumnezeu pentru jertfirea Fiului Său pentru noi.
No tags for this post.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *