Facerea de bine
11 octombrie 2015
Fluturasi pentru discutie
11 octombrie 2015

Filmele

Filmele.doc
Filmele.doc
Filmele.doc
24.5 KiB
79 Downloads
Details

Filmele

Scop: Vizionarea filmelor este o parte normală a creşterii unui tânăr. Video-ul a făcut toate filmele disponibile pentru tineri. Acest studiu îţi va da o oportunitate de a discuta despre filmele pe care grupul tău de tineri le urmăreşte.

Introducere: Jucaţi-vă ”mima” cu cele mai recente filme. Scrie numele unor filme recente pe câte o foaie de hârtie. Împarte grupul în două echipe. Dă câte un titlu de film fiecărei echipe şi dă-le trei minute pentru a discuta cum să joace în tăcere o scenă din film. Pune-i apoi să prezinte scena şi cere celeilalte echipe să ghicească despre ce film este vorba. Repetă acest lucru de câteva ori.

Unu: Cere fiecărui tânăr să împărtăşească numărul mediu de filme pe care le urmăreşte într-o lună. Determină apoi media pe tot grupul. Estimează apoi numărul de filme pe care ei le vor viziona până vor absolvi liceul. Înmulţeşte cu doi ca să determini numărul de ore petrecute în vizionarea filmelor pentru a demonstra cantitatea de timp pe care ei o vor cheltui pe vizionarea filmelor.

Doi: Enumeră următoarele categorii de filme şi pune-i pe tineri să aleagă primele trei în ordinea preferinţelor: aventură, desene animate, comedie, dramă, filme despre familie, romantice, groază, musicaluri, anticipaţie, sport, violenţă, western. Cere câtorva dintre ei să împărtăşească în faţa tuturor primele trei categorii în ordinea importanţei pentru ei. Aceasta te va ajuta să-ţi faci o idee despre felurile de filme pe care le urmăresc tinerii tăi. Întreabă-i apoi câte din filmele pe care le urmăresc ar primi aprobarea părinţilor.

Trei: Cere tinerilor să discute valorile pe care ei cred că le prezintă şi le propagă filmele de astăzi. Pentru a-i ajuta să înceapă, scrie primele trei pe o tablă: 1-foloseşte violenţa pentru a-ţi rezolva problemele, 2-problemele pot fi rezolvate rapid, 3-relaţiile încep cu partea fizică. Scrie toate răspunsurile lor pe tablă. Compară numărul de valori bune cu cele greşite prezentate în filme. Cere-le tinerilor să explice cum pot viziona filmele fără să fie afectaţi de valorile negative.

Patru: Citeşte următoarele afirmaţii şi cere-le tinerilor să se ridice dacă îi caracterizează. 1-Mă opresc din vizionarea filmului chiar la mijlocul lui dacă văd că ceva nu este în regulă; 2-Îmi aleg cu atenţie filmele pe care le vizionez; 3-Urmăresc filmele care au foarte mulă violenţă şi puţină nuditate sau sex; 4-Mă rog pentru filmele pe care le urmăresc.

Cinci: Citeşte următoarele versete şi cere-le tinerilor să spună cum anume se referă acestea la vizionarea de filme: Romani 6:12-14; 8:5-8; 12:2; 14:1-4. Pune apoi pe fiecare tânăr să împărtăşească un lucru pe care l-au învăţat din cartea Romani despre vizionarea filmelor.

Încheiere: Ajută-i pe tineri să înţeleagă că ei au decizii de luat în ce priveşte vizionarea filmelor. Provoacă-i să caute sfat de la părinţi şi liderii bisericii şi să fie gata  să spună ”nu” vizionării unui film dacă nu este curat. Aceasta este o opţiune pe care mulţi dintre ei o uită.

Bonus: Odată pe lună organizaţi o seară de vizionat filme şi prezintă filme care sunt aprobate de părinţi şi de liderii bisericii. Întâlniţi-vă la cineva acasă şi aveţi părtăşie.

No tags for this post.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *