Iubirea faţă de aproapele
6 octombrie 2015
AMOS
6 octombrie 2015

Influenţa mass-media

4 Influenta mass-media.doc
4 Influenta mass-media.doc
4-Influenta-mass-media.doc
63.5 KiB
154 Downloads
Details

Influenţa mass-media

Activitate preliminară: Cu o săptămână înainte de întâlnire cere-le tinerilor ca în cursul săptămânii să analizeze mai mult în ce fel programele urmărite la televizor le influenţează în mod negativ gândurile, acţiunile, gusturile, comportamentul etc. Pentru ca tinerilor să le fie mai uşor să urmărească acest lucru, oferă fiecăruia dintre ei următorul tabel(îl vei găsi la sfârşitul programului). Roagă-i să vină cu el completat sabatul viitor, la întâlnirea de tineret.

Text cheie: „Încolo, fraţii mei, tot ce este adevărat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit, tot ce este vrednic de primit, orice faptă bună, şi orice laudă, aceea să vă însufleţească.” (Filipeni 4,8)

Obiectiv: Să-i ajute pe tineri să identifice influenţele negative şi să ştie cum să le facă faţă.

Activitate: Dă-le tinerilor următoarea listă de profesii. (O vei găsi la sfârşitul programului. Dacă vrei mai poţi adăuga şi altele.)  Roagă-i să aleagă din ea zece cele mai atractive. După ce fiecare dintre ei a ales zece, realizează cu întregul grup un clasament cu primele zece profesii pe care ei le consideră atractive. (Dacă ai un număr prea mare de tineri, împarte-i în grupe şi roagă-i să realizeze o listă a grupului şi să îşi aleagă un reprezentant care va prezenta hotărârea lor.)

Când lista de profesii este gata, roagă-i pe tineri să îşi dea exemple de oameni pe care îi cunosc sau pe care i-au văzut la televizor, care lucrează în aceste domenii. Probabil că cele mai multe exemple vor veni din rândul celor văzute la televizor.

  Întrebări de discuţie:

  1. Sunt oamenii aceştia cu adevărat fericiţi?
  2. Se simt ei împliniţi prin ceea ce fac?
  3. Ce au vieţile şi profesiile lor atât de atractiv?
  4. Câţi dintre tinerii pe care îi cunoşti tu crezi că ar putea avea succes într-una dintre aceste profesii?
  5. Cum influenţează media viaţa ta de zi cu zi şi implicit alegerea profesiei?
  6. Dacă influenţele exercitate de ea nu sunt întotdeauna dintre cele mai bune, ce ai putea face pentru a le contracara?
  7. Este ceea ce pare încântător în vieţile noastre copiat de la alţii?
  8. Dacă da, cum ne influenţează acest lucru viaţa?
  9. Ce faci atunci când ceea ce media promovează ca fiind încântător şi distractiv nu se potriveşte cu principiile tale?
  10. Încerci să găseşti o cale de mijloc între amândouă?
  11. Este viaţa acestor oameni un model pentru tine? De ce?
  12. Cât din textul din Filipeni 4,8 reflectă viaţa ta de azi?

 Concluzie: Fiecare dintre noi este influenţat de ceea ce vede, aude, gândeşte şi face. A-ţi feri inima şi mintea de lucruri rele înseamnă a te pregăti pentru cer.

Lista de profesii:

—— om de ştiinţă;

——- profesor;

——- scriitor;

——- spion;

——- poliţist;

——- detectiv particular;

——- doctor;

——- misionar;

——- vânzător de maşini;

——- director;

——- agent de bursă;

——- creator de reclame;

——- arhitect;

——- jurnalist;

——- prezentator emisiuni TV;

——- fotbalist;

——- casnic;

——- fermier;

——- om de afaceri;

——- economist;

——- contabil;

——- manager;

——- top-model;

——- învăţător;

——- inginer;

——- mecanic auto;

——– pilot de curse;

No tags for this post.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *