Idee centrală: Atunci când eşti cu Hristos, eşti automat în conflict cu lumea.
Pentru început, cere câtorva tineri să citească următorul verset:
Matei 10: 16-39.
După ce ei au citit aceste versete, cere-le să se uite cu atenţie la versetul 22, unde se spune că toţi vom fi urâţi din pricina Numelui (a persoanei) Său. De asemenea, accentuează versetul 39 unde se spune că cine îşi va păstra viaţa pentru sine, o va pierde. În aceeaşi linie de gândire, Hristos spune că El nu a venit să pacea, ci sabia.
ILUSTRAŢIE: este util să folosiţi la începutul lecţiei o ilustraţie, care să le capteze atenţia tinerilor, spărgând în acelaşi timp monotonia. Noi am folosit, spre exemplu, la acest moment o ilustraţie din cartea ILUSTRAŢII FIERBINŢI, care se potrivea cu ideea pe care noi încercam să o transmitem prin acest studiu.
Care este preţul pe care trebuie să îl plătim, ca şi creştini?
De ce trebuie să îl plătim? – pentru că am devenit făpturi noi în Hristos, avem noi identităţi care ne fac să fim fundamental diferiţi de tot ceea ce este în această lume.
De ce trebuie oare să îl plătim? Nu se poate trăi oare şi altfel Evanghelia, fără să existe o astfel de implicaţie?
De ce evităm no, ca şi creştini, să plătim acest preţ pe care ni-l pretinde Dumnezeu? (lăsaţi tinerilor timp de gândire şi provocaţi-i pe ei să dea răspunsuri. Iată câteva exemple:
Ce implică pentru noi plătirea acestui preţ?
În primul rând este vorba aici de schimbarea valorilor noastre. Dacă noi gândim după tiparele de gândire ale lumii, nu vom putea niciodată să înţelegem de ce trebuie să plătim un astfel de preţ. Numai prin înnoirea minţii noastre, prin asumarea tiparelor de gândire ale Împărăţiei lui Dumnezeu, vom putea să experimentăm în mod real plătirea preţului creştinismului.
Cereţi-I lui Dumnezeu să vă deschidă ochii ca să vedeţi şi să trăiţi valorile Lui, chiar dacă acestea sunt o nebunie în ochii lumii în care voi trăiţi. Nu căutaţi să diluaţi mesajul creştinismului doar pentru că, în forma sa brută, acesta este şocant pentru oameni – Hristos însuşi a fost considerat şocant la vremea în care a trăit El pe acest pământ.
Care sunt beneficiile plătirii acestui preţ de către noi?
Acestea sunt puţin cam ciudate pentru modul nostru de gândire. Pavel spune că el este badjocorit, bătut, prigonit, dar, totuşi, învaţă să se bucure în toate aceste “răsplătiri”. Pentru că plătim un preţ care, aşa cum am spus, nu poate să fie asumat de către noi decât din prisma tiparelor de gândire ale Împărăţiei, beneficiile nu pot decât să urmeze aceeaşi regulă. Ele vor părea stupide în ochii lumii.
Jim Elliot, misionar între indienii Auca din America de Sud, a spus că “nu este nebun cel care pierde ceea ce nu poate ţin pentru a câştiga ceea ce nu va putea pierde niciodată.” El era un tânăr american foarte inteligent şi înzestrat, bun sportiv, un om cu priză la public, cu un aspect fizic frumos. Era, cu alte cuvinte ceea ce mulţi din tinerii din ziua de azi şi-ar fi dorit să fie. Şi totuşi, el a plătit un preţ mare, renunţând la toate aceste “valori”, pentru a merge la nişte indieni primitivi, care umblau pe jumătate dezbrăcaţi. Ce a câştigat? A fost ucis, el şi prietenii lui de către aceşti indieni. Povestea vieţii şi a morţii lui însă a atins mii de tineri din toată lumea, care au fost provocaţi de Dumnezeu să îşi dedice vieţile lor pentru misiune. Soţia lui întâlneşte frecvent oameni ale căror vieţi au fost schimbate de mărturia lui Jim. A fost Jim nebun pierzând ceea ce nu putea ţine niciodată? A câştigat el cu adevărat ceea ce nu putea să piardă niciodată?
Concluzie:
Valorile lui Dumnezeu sunt fundamental diferite de cele ale lumii. Dacă decidem să Îl urmăm şi să trăim ca şi creştini, va trebui să o facem după valorile Lui. Singura cale de a fi cu El este aceea de a experimenta plătirea acestui preţ. Hristos Însuşi a trebuit să o facă. Oare suntem noi scutiţi de a îl plăti?
Rugăciune.
No tags for this post.