Nr. |
Titlul
activitãtii |
Descriere activitate |
Dest. |
Materiale |
Evidentã |
Obs. |
1 |
Dezvăluiri de gradul 5 |
Pui participanţii să numere 1,2; 1,2; 1,2 s.a.m.d. Formează 2 cercuri ; la interior perechea cu număr par, la exterior cea cu număr impar. Fiecare va spune: § Numele, ţara, localitatea § Cel mai frumos dar primit/oferit § Unde ar vrea să călătorească § Mâncarea preferată § Descrie apartamentul/casa ideală |
|
|
|
||
2 |
Două şiruri vorbăreţe |
Formează două şiruri lungi. Oferă subiecte pentru discuţii scurte. La schimbarea subiectului se face o deplasare a unui şir cu 3 persoane spre stânga. Celălalt şir stă pe loc. La sfârşit fiecare participant are voie să se întoarcă la cel mai interesant interlocutor pentru a discuta ultimul subiect. |
|
|
|
||
3 |
Adjectivul numelui tău |
Găseşte un adjectiv pentru numele tău. Ex. Marius- mărinimosul |
|
|
|
||
5 |
Cubul afectiv |
Pe laturile unui cub scrii nişte stări afective; Ex. Mânie; ruşine; revoltă; bucurie; teamă; dezgust; sau altele. Fiecare după ce aruncă zarul va povesti ultima situaţie în care a trăit respective stare. |
Devoţional Părtăşie |
|
|
||
6 |
Continuă afirmaţia…! |
Se împart bileţele cu afirmaţii. Fiecare participant va trebui să continuie afirmaţia căzută lui.
Ex. § Sunt fericit atunci când…. § Mă simt în centrul atenţiei atunci când… § Câteodată aş dori să … § În clipa asta simt că… § Unii au despre mine impresia că …dar…
|
|
|
|
||
9 |
Prima impresie |
Două şiruri stau faţă în faţă. La semnal fiecare spune celui din faţă care este prima impresie, ce presupune despre cel din faţa sa. La semnalele ulterioare se mişcă un şir cu două personae spre dreapta. Atenţie nu forţa nota şi nu lungi ! |
|
|
|
||
10 |
Mingea cunoaşterii |
Toţi participanţii numără de la 1-6 ( în funcţie de mărimea grupului). Se formează cercuri după acelaşi număr sau după serii; adică 1’1*1 sau 1,2,3,4,5,6. Se aruncă mingea de la unul la altul, dar înainte aruncătorul îşi declară numele şi localitatea. Formula de aruncare este: X din localitatea aruncă la Y din loc. |
|
|
|
||
Nr. |
Titlul
activitãtii |
Descriere activitate |
Dest. |
Materiale |
Evidentã |
Obs. |
11 |
#
Rutina mea zilnică |
Dai pentru completare lista de mai jos:
|
|
|
|
||||||
12 |
CÂteceva despre tine |
JOCURI DE INTRODUCERE (PREZENTARE)
Alegeti una din întrebarile urmatoare, apoi spuneti-le tinerilor sa se prezinte raspunzând la întrebarea respectiva: · Care este cel mai puternic zgomot pe care l-ati auzit vreodata? · Care este cea mai veche amintire a voastra? · Care este unul din lucrurile care sperati sa se întâmple în acest grup? · Numiti toate locurile unde ati locuit vreodata. · Care este cea mai amuzanta scena dintr-un film pe care l-ati vazut? · Povestiti pe scurt despre o porecla avuta în copilarie. · Descrieti vremea cea mai cumplita de care ati avut parte vreodata. · Numiti ceva pozitiv petrecut într-un alt grup din care ati facut parte. · Ce loc din natura preferati? · Care este al doilea prenume al vostru, sau care credeti ca ar fi trebuit sa fie? · Explicati ce înseamna numele vostru (daca stiti) si de ce vi l-au dat parintii. · Descrieti cea mai buna masa pe care ati luat-o vreodata. · Care este cântecul vostru favorit? · Descrieti cel mai neobisnuit lucru care vi s-a întâmplat vreodata. · Care este cel mai bun lucru pe care vi l-a spus vreodata un prieten? · Care este sarcina cea mai ingrata pe care a trebuit s-o îndepliniti vreodata? Alegeti câte o noua întrebare de fiecare data când va întalniti cu grupul.
|
|
|
|
||
Nr. |
Titlul
activitãtii |
Descriere activitate |
Dest. |
Materiale |
Evidentã |
Obs. |
13 |
Acrostih |
Spuneti-le membrilor grupei sa se prezinte în fata tuturor folosind cuvinte sau expresii care sa-i descrie, aranjate astfel încât sa formeze acrostihul numelui lor (sau al poreclei). De exemplu: Dinamica Independenta Abila Nerabdatoare Entuziasta Rapid Ascultator Darnic Umorist |
|
|
|
||
14 |
DiscernĂmÂnt
|
Formati perechi cu membrii grupului care nu se cunosc prea bine unul pe altul. Fiecare sa-i spuna partenerului doua povestiri despre copilaria sa, una falsa si una adevarata. Apoi, partenerii sa ghiceasca adevarul si fictiunea. Formati apoi alte perechi si repetati. Pentru si mai mult amuzament, notati de câte ori ghiceste corect fiecare participant. La sfârsit, rugati-l pe cel cu cele mai multe raspunsuri corecte sa împartaseasca grupului secretul sau de a discerne adevarul. |
|
|
|
||
15 |
Dicţionarul hazardului |
Fiecare citeşte un cuvânt dintr-un dicţionar deschis la întâmplare, sau scris chiar de participanţi. După ce ştiu cuvântul au de formulat o mărturisire personală legată de cuvântul respectiv.
Variantă; pot fi propoziţii ale celorlalţi despre tine.
|
|
|
|
||
16 |
|
|
|
|
|
||
17 |
|
|
|
|
|
||
18 |
|
|
|
|
|
||
19 |
|
|
|
|
|
||
20 |
|
|
|
|
|
||