TRASEU
19 octombrie 2015
Alegere/lege
26 octombrie 2015

Jocuri de cunoaştere

0Jocuri cgs..doc
0Jocuri cgs..doc
0Jocuri-cgs..doc
121.5 KiB
93 Downloads
Details

Jocuri de cunoaştere

(pentru toţi participanţii)

 

Nr. crt.

Nume  joc

CUM CU  CE
 

Salutul

Cu toţi copiii se formează două cercuri concentrice. Copiii stau faţă în faţă şi cei din interiorul cercului vor merge în sensul acelor de ceas salutând diferit pe fiecare copil din faţa lui, cu salutul care îl „comandă” conducătorul jocului.
  Scara vieţii Se aşează toţi în linie în funcţie de data de naştere
  … după înălţime Idem după înălţime
  Alfabetul numelor Idem după prenume în ordinea alfabetului
  Căutarea perechii În cerc fiecare îşi găseşte un copil corespondent din faţa lui (opus) şi se duce la el, îi spune un cuvânt din natură, apoi se întoarce la locul lui în cerc. La semnalul conducătorului toţi se ţin de mâini, în cerc, închid ochi, se învârte cercul. Cu ochii închişi fiecare va trebui să îşi găsească perechea strigând cuvântul respectiv.
  Auz 2 –3 grupe mari: Cu ochii închişi să ajungă la cel care bate în oală Oală + lingură
  Mingea printre picioare Unul în mijloc şi să dea cu mingea printre picioarele celorlalţi .. Minge
  Mers după fluier Toţi la o linie să meargă după semnalul de fluier: 1-sar, 2- 2 paşi, 3 stop, … Fluier, sfoară
  Pătura Băieţi de o parte, fete de o altă parte a păturii; se lasă pătura şi să spună prenumele celui din faţă Pătură
  Coarda De tras cu coarda (ca la mare) Coardă dinamică lungă
  Tracţiunea în patru colţuri Toţi împărţiţi în 4 grupe se aşează la cele 4 laturi a două corzi legate la mijloc; fiecare are la 4 m de finalul corzi o batistă pe care trebuie să o ia, fără să ia mâna de pe funie. 2 corzi, 4 batiste
  „se spune” Se face ce spune conducătorul jocului doar dacă cuvintele lui sunt însoţite de „se spune”, altfel se iasă din joc.
  „Mie îmi place” 2 lideri aflaţi la distanţă spun „mie îmi place … (un aliment)”; cei cărora le place acel lucru trebuie să alerge la acel lider şi să spună „şi mie!”, ş.a.m.d.
  Ultima pereche fuge  
  Olandezul zburător  
  Glasul animalelor Fiecare copil primeşte un bilet pe care este scris numele unui animal iar el trebuie să facă ca acel animal să îşi găsească perechea bileţele cu nr. de perechi =1/2 total
  Ferma animalelor Bilete cu animale prinse cu bold pe spatele lor ; ei pun întrebări despre caracteristicile lor şi trebuie să afle ce animal sunt ei. Bilete cu imagini de animale
  Raţele şi vânătorii    
  Corbi şi vulpile Două grupe aleargă una după alta în funcţie de caracterul adevărat sau fals al afirmaţiilor făcute de către conducătorul jocului
  Coşul cu fructe    
  Pe beţe   ½ nr. pari din totalul participanţilor
       
   
PE  GRUPE
 
  Mihai, Mihai, Mihai … Pe rând se strigă prenumele fiecărui copil din grupă.  
  Vesela – Veronica Fiecare îşi spune în grupa lui prenumele însoţit de un adjectiv cu litera de la început a prenumelui.
  De la … la … Se aruncă un obiect de la unul la altul spunându-şi fiecare numele Un obiect de grupă
  Gusti – brad Fiecare îşi alege mintal un obiect din natură, a cărei caracteristici crede că seamănă cu el, şi rând pe rând fiecare copil îşi spune numele însoţit de numele obiectului din natură, şi de ce şi-a ales acel obiect.
  Mesaj cu plastilină Transmite următorul mesaj fără a folosi cuvintele sau scrisul, ci plastilina: Adio!; Amin!; Bravo!; Asta e!; Haide măi!; Ce faci!; Vai de capul meu!; Lasă-mă în pace! Plastilină
  Lupul şi oaia Toţi în cerc , în cerc oaia, afară lupul care trebuie să prindă oaia  
  Telefonul fără fir  
  Maţe încurcate  
       
  Batistuţa Pe grupe O batistă
     

Concursuri pe echipe

 

Nr. crt.

Nume  joc

CUM CU  CE
  Pe pământ să fie în grupă: 4 picioare + 3 mâini  
  Prinde coada şarpelui  
  Impuls   Batistă
  Să stea fiecare pe genunchii celuilalt din grupă în cerc  
       
       
 

Desen cu …degetul

Fiecărui reprezentant de la fiecare grupă i se spune la ureche un cuvânt pe care acesta va trebui să îl „deseneze” cu degetul pe spatele primului copil din grupa lui (toţi stau spate în spate), iar cei din grupă să facă la fel (ce au înţeles din ce ia desenat colegul lui pe spate) şi ultimul să deseneze pe o coală ce a înţeles. Câştigă grupa care a desenat cel mai repede cuvântul spus de conducătorul jocului.

 

Cuvinte din prenume

Fiecare copil îşi scrie prenumele, cu majuscule, pe o bucată de hârtie, şi apoi îşi taie hârtia în bucăţi mai mici conţinând câte 2-3 litere, urmând ca toată grupa să scrie cât mai multe cuvinte (în româneşte, nu nume personale) cu bucăţelele de hârtie de la fiecare copil. (un scrib scrie pe o hârtie toate cuvintele)

   
 

 

Ştafete

Nr. crt.

CU  CE
  Cursa legaţi toţi mănunchi – 6 m sfoară / grupă
  Cursa strânşi toţi cot la cot
  Doi câte doi aleargă ţinându-se cot las  cot
  Cursa legaţi la picioare 2 câte 2 – 1m sfoară pt. / grupă
  Umplere pahar u.f. cu linguriţa (în gură) linguriţă, pahar u.f.
  De pe o coală mare în ordinea alfabetului literele scrise de forme şi culori diferite (idem cu cifre) Coală albă, culori
  Mumia 1 sul hârtie igienică/ grupă
  Roaba cu deplasarea mingii
  Ştafeta adunată – unul porneşte pe traseu şi când ajunge în dreptul grupei mai ia unul  etc. …
  Săritul caprei unul peste altul  
  Deplasare legaţi la brâu câte doi Funie
  Câte doi unul îl ţine pe altul de un picior
  Câte 4 copii în cerc (de sfoară) – cine apucă primul paharul pus la 2m în afara cercului Sfoară
  Deplasare câte doi cu mingea între frunţii sau în spate, spate în spate Minge / balon

TRASEU

 

7 1 3
2   5
6 4 8
7 1 3
2   5
6 4 8

1.

Fiecare copil în

câte o căsuţă       Soluţia să fie:

(fiecare are cartonaş

cu numărul)

 

 

 

  1. Transportul călare

Un membru al grupei transportă pe altul pe spatele lui ş.a.m.d.

 

  1. Apucă mingea

Cu spatele legat la mâini, un membru al grupei, încearcă să prindă o minge de tenis dintr-un lighean cu apă pus pe un scaun.

  1. Măr pe aţă

Un copil ţine un măr legat de sfoară la o înălţime şi alt copil trebuie să mănânce mărul fără să se folosească de corp.

 

  1. 5. Aruncarea unei mingi în alta spre a o deplasa o anunită distanţă (câte o aruncare fiecare membru al grupei)

 

  1. Grasul de spart – distractivă: un copil / adult umplut cu baloane pe sub tricou trebuie „spart” … !

 

7. Suflarea mingii o anumită distanţă –

Inteligenţă

  • găsiţi 12 cuvinte care încep şi se termină cu A
  • găsiţi 12 cuvinte alcătuite din 3 litere
  • găsiţi 12 cuvinte care încep cu ABA
  • găsiţi 12 cuvinte care se termină cu TIE
  • găsiţi un cuvânt care formează alt cuvânt cu literă sau grup de litere

ab

b

d

l

m                        + ( … )

pl

r

s

t

  • găsiţi 12 cuvinte care încep şi se termină cu I
  • găsiţi 12 cuvinte alcătuite din 4 litere
  • găsiţi 12 cuvinte care încep cu PRO
  • găsiţi 12 cuvinte care se termină cu ARD
  • găsiţi 12 cuvinte alcătuite din 5 litere
  • găsiţi 12 cuvinte care încep cu ÎM
  • găsiţi 12 cuvinte care se termină cu GRAMĂ
  • găsiţi 12 cuvinte care încep şi se termină cu C
  • găsiţi 12 cuvinte formate din 6 litere

 

 

 

Jocuri tip camporee

Vor exista mai multe locuri unde vor veni pe rând grupe de copii (vor fi mai multe tipuri de locuri pentru activităţi fizice, de exemplu)

 

miros: să miroase diferite ceaiuri, plante, …

 

gust: să guste ceaiuri, plante, seminţe, fructe, legume, (usturoi, ceapă, roşie, …)

 

văz:

  1. legat la ochi să nimerească cu degetul mergând, o ţintă; aruncarea la ţinte,
  2. să discearnă cu ochiul liber ce distanţă este până la un copac, ce înălţime are un copac, …

 

  • auz:
  1. legat la ochi să numească al cărui obiect este sunetul emis: borcan, tavă, ceas, sticlă, foaie de carton, ţeavă, scândură, minge, chei, lichid în

              pahar

  1. b) legat la ochi să discearnă de la ce distanţă se aud zgomotele făcute de un instructor cu o farfurie de metal

 

tactil:

  1. de pipăit şi ghicit legat la ochi: hârtie velină, de ambalaj, foiţă de scis, şerveţel de hârtie, hârtie igienică, sugativă, indigo, hârtie creponată, carton, ziar,
  2. b) „cutia vie” (cu diferite obiecte în ea şi ceva „viu”=o plantă!)
  3. c) să spună ce greutate are o piatră (apoi se cântăreşte în plasă să afle ce greutate are)

 

activităţi fizice: de pus seminţe de orez într-o sticlă stând în picioare, …

– măsurarea capacităţii pulmonare (v217)

– de aruncat la pahare cu pietre

– v82: fig.47 a şi b, 48, 56

– v86: 1,2,3,4,12,13,14

– mers pe 3 cutii de mazăre pe o anumită distanţă

– atingerea pământului, după o distanţă de 1 m,  cu genunchii lipiţi şi fără ai îndoi

– de pus boabe orez / fasole într-o sticlă stând în picioare şi sticla jos

– aruncarea unei boabe de fasole, ţinute într-o nară, într-un loc bine delimitat

– să meargă pe o sfoară / coardă la 10-20 cm de sol, dacă ia piciorul să se ridice …

– mers târâş, toată grupa ţinându-se de picioare

– aruncare la un coş în balans

– cu buretele de umplut un vas cu apă

– doi copii să îl ducă „pe scaun” pe al treilea

– deplasare cu mingea între picioare

– mersul piticului cu spatele

– săritura în lungime cumulată a întregii grupe (ruletă)

– săritura în înălţime (să atingă un obiect)

– ridicarea cu scripetele a unui coleg pentru a lua ceva din copac

– să se caţere pe o sfoară groasă (cu noduri)

– cât poate merge pe o coardă la înălţime ţinându-se de altă coardă de deasupra

– să transporte o minge de tenis fără să îl atingă cu corpul

– aruncarea cu cercuri

aruncarea la ţinte: magnet, ţepi, suliţe

– „olimpiada”: aruncarea cu greutatea – „vată”, cu suliţa – „un băţ de bambus”; alergare „în saci de rafie”;

– pânza de păianjen cu sfoară: pe pământ + între doi copaci

– deplasarea mingii de tenis pe coli de carton ( toată grupa)

– pe o buturugă / bancă, la marginile ei grupa împărţită, să treacă unii în locul celorlalţi

– două sfori sunt legate de copaci la 2,5 m distanţă – să prindă ambele sfori de mâini folosind obiecte (o sticlă cu apă, o hârtie, …)

– mer

 

– aruncarea mingii printre picioare pe spate cât mai departe

 

 

PREMIERI HAZLI

  • marele premiu: sub un cearceaf baloane legate pe care scrie „marele premiu”
  • o comoară: într-o cutie, un pachet cu o bomboană
  • cel mai dulce premiu: un borcan cu miere
No tags for this post.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *