ATÂT DE APROAPE
16 mai 2015
BAT CLOPOTELE
16 mai 2015

Vei mai auzi de la avocatul meu

Avocatul meu
Avocatul meu
avocatulmeu.doc
40.5 KiB
200 Downloads
Details

Vei mai auzi de la avocatul meu

1 Corinteni 6:1-11

 

Scop

Studiul este menit să le arate tinerilor modul în care creştinii pot să stabilească diferenţele care sunt între ei într-o modalitate care să-L onoreze pe Dumnezeu.

 

Spargerea gheţii – Criss-Cross

Acesta este un joc foarte simplu care aduce în faţa tinerilor ideea de conflict. Împarte-i pe tineri în patru echipe. Trimite fiecare echipă într-un colţ al sălii. Scopul jocului este acela de a vedea care echipă poate să ajungă la colţul opus în diagonală cel mai repede, folosind metoda pe care o vor anunţa liderii (ex: dacă liderul spune „salturi”, echipele trebuie să se deplaseze în salturi la colţul opus). Acest lucru va crea de fiecare dată un blocaj de trafic la mijlocul sălii. Ţine scorul, pentru a vedea care echipe ajung primele. Prima echipă care câştigă cinci runde este câştigătoare. Alte metode bune de traversare sunt mersul la pas, alergatul, mersul cu spatele, săritul într-un picior, târâtul pe jos, etc.

 

Fă trecerea la următoarea secţiune spunând ceva de genul – „În acest joc am ajuns la un blocaj atunci când mergeam toţi în direcţii opuse. Acest lucru se întâmplă şi în viaţa reală, să ştiţi. Putem intra în conflicte şi să ne înecăm în confuzie. În această lecţie vom vorbi despre modul în care vom putea să facem faţă conflictelor, ca şi creştini.”

 

Legătură

Cere-le tinerilor tăi să facă un scurt brainstorming cu răspunsuri posibile la fiecare din următoarele întrebări. Poate că vei dori să scrii răspunsurile lor pe hârtie sau pe o tablă.

 

  • Pentru ce se luptă prietenii între ei?
  • Pentru ce se luptă vecinii între ei?
  • Pentru ce se luptă între ei cei care se curtează?
  • Pentru ce se luptă soţii între ei?
  • Pentru ce se luptă între ei părinţii şi copiii lor adolescenţi?

 

Întreabă-i dacă văd ceva teme comune sau asemănări. Ei ar trebui să observe faptul că lucrurile aşa cum sunt egoismul, abuzul de putere, aspectele triviale care depăşesc proporţiile normalului, comunicarea proastă, etc. sunt lucruri obişnuite aici.

 

Discuţie pentru grupurile mici – eu am dreptate şi tu eşti greşit

Cere-le tinerilor să se împartă în grupe de câte trei sau patru. Dacă este posibil, cere câte unui lider matur să faciliteze lucrul fiecărui grup. Cere-le apoi să discute fiecare din următoarele întrebări.

 

  1. Credeţi că sistemul judecătoresc din ţară este corect?
  2. Care sunt câteva lucruri pozitive pe care le-aţi văzut, care să vă poată da încredere în sistemul judecătoresc? Care sunt câteva din cele negative, care v-au făcut să vă îngrijoraţi?
  3. La cine aţi merge dacă ar fi să contracaraţi o dispută cu un prieten? De ce? Citiţi 1 Corinteni 6:1-6.
  4. Cărei probleme i se adresează Pavel în versetele 1 şi 2?
  5. Care sunt câteva aspecte pentru care se luptă cei din grupul de tineret?
  6. Conform versetului 4, care este soluţia pe care o dă Pavel acestei probleme?
  7. Versetul 6 pare să ne spună că trebuie să ţinem neînţelegerile noastre ascunse. Credeţi că Pavel vrea să spună aşa ceva?
  8. Cât de practic ar fi să avem un fel de proces bazat pe interacţiunea cu biserica prin care să treacă cei care doresc să clarifice o dispută?
  9. Credeţi că există oameni calificaţi din biserica noastră care să se ocupe de aşa ceva? Citeşte 1 Corinteni 6:7-8.
  10. Prima pare a versetului 7 este o afirmaţie foarte puternică. Pare că este aspectul de care Pavel este cel mai supărat. Ce credeţi că vrea să zică Pavel prin această afirmaţie?
  11. În prima parte a capitolului, Pavel ne sugerează un sistem judecătoresc alternativ, însă acum vine cu o sugestie mult mai radicală. Care este aceasta?
  12. Vă puteţi gândi la ceva ce a spus Hristos, care să fie asemănător cu această sugestie?
  13. Cum ar mai putea să fie justiţie pentru cei care sunt victime, dacă alegem să trăim astfel? Nu s-ar putea astfel ca cei slabi şi liniştiţi să fie abuzaţi?
  14. Cum ar fi grupul nostru mai diferit dacă am alege să trăim după această sugestie? Citeşte 1 Corinteni 6:9-11.
  15. De ce foloseşte Pavel o lungă listă de păcate pentru a îi descrie pe aceşti oameni în versetele 9 şi 10? Ce încearcă oare să le spună?
  16. De ce este prima parte a versetului 11 scrisă la trecut?
  17. „Spălaţi” înseamnă că noi suntem curaţi, „sfinţiţi” înseamnă că am fost puşi deoparte pentru a îi sluji lui Dumnezeu, şi „îndreptăţiţi” (neprihăniţi) înseamnă că atunci când Dumnezeu se uită la noi nu ne vede greşelile. Cum ar putea această descriere să ne schimbe atitudinile despre cei care ne rănesc?

 

Săpături în profunzime – Iacov 4:1-10

Cere-le tinerilor să se împartă în grupe de câte trei persoane. Cere-le să citească Iacov 4:1-10 şi să rezume mesajul într-o simplă poezie, ceva de genul:

 

Cu cât eşti mai gol în interior

Cu atât cauţi să acaparezi, să lupţi şi să păcătuieşti.

Însă Dumnezeu spune: „Fii umil, hai lângă Mine şi roagă-te,

Eu ştiu nevoile tale şi te voi înălţa azi.

 

După ce au terminat, adu grupurile înapoi împreună şi cere-le să citească cu voce tare poeziile lor.

 

Aplicaţie – Binecuvântaţi sunt cei care fac pace

Dă fiecărui tânăr o foaie mică de hârtie şi ceva cu care să scrie. Spune-le că vor scrie patru lucruri, aşa că trebuie să numeroteze pe foaia lor de la 1 la 4.

Lângă numărul 1 trebuie să scrie numele unei persoane cu care ei se luptă în mod frecvent.

Lângă numărul 2 trebuie să scrie motivul pentru care ei se luptă.

Lângă numărul 3 trebuie să scrie un lucru, chiar şi unul mic, pe care l-ar putea face ca să uşureze conflictul.

Lângă numărul 4 ei trebuie să scrie o nevoie reală a persoanei la care s-au gândit.

Condu-i apoi în următoarea rugăciune, substituind cu răspunsurile lor locurile goale numerotate. Dacă poţi, scrie acest lucru pe o tablă, pe o coală mare de carton sau pe retroproiector, aşa încât fiecare să o poată vedea şi să se poată ruga în mod personal. Dacă nu, pur şi simplu citeşte-o şi spune-le unde anume să insereze răspunsurile lor.

 

„Doamne Tată,

Nu este uşor, pentru că ştii că mă lupt să îl iubesc pe ________1________ în aceste momente. Pur şi simplu nu putem să ne înţelegem. Ştiu că este greşit să ne luptăm în modul în care o facem, însă se pare că niciodată nu ne înţelegem în privinţa ______2______. Ştiu că dacă aş _______3________, atunci s-ar face un pas în direcţia bună, însă am nevoie să îmi dai dorinţa şi puterea de a o face. Ştiu că ______1_______ are nevoie de Tine pentru ______4_______, aşa că cer ca să îi împlineşti azi această nevoie. Eu nu pot face aceste lucruri prin propria mea putere, aşa că cer ajutorul Tău. Te rog în Numele lui Isus, Amin.”

 

Pentru încheierea acestui studiu, cere-le tinerilor să memoreze acest verset, care este sfatul lui Pavel pentru Efeseni:

„Şi căutaţi să păstraţi unirea Duhului, prin legătura păcii.” (Efeseni 4:3).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *