Drumul către Emaus
Scop: Acest studiu le va arăta tinerilor cum anume o întâlnire cu Isus poate să schimbe în totalitate viaţa cuiva şi să îi ia toate temerile.
Spargerea gheţii – Nivelul de teamă
În această activitate le vei cere tinerilor să se gândească la diferite momente pline de stres şi de teamă pentru ei şi la modul în care ei ar răspunde acestora. Citeşte situaţiile enumerate mai jos şi cere-le să indice cu degetele lor cum anume ar răspunde la stres. Cere-le să ridice sus un singur deget pentru lipsă totală de teamă şi cinci degete pentru teamă foarte mare (pentru alte răspunsuri, două, trei sau patru degete).
Spulberarea speranţei: Visurile pe care le-ai avut pentru viitorul tău au fost spulberate.
Sărăcie: Nu ai un loc unde să dormi la noapte.
Trădare: Te simţi lăsat baltă de singura persoană în care aveai încredere în această lume.
Ruşine: Oamenii din oraş râd de tine, crezând că ţi-ai ratat viaţa.
Moarte: Cel mai apropiat prieten al tău moare.
Securitate: Într-o zi şeful tău de la serviciu îţi spune că eşti concediat.
Reputaţie: Ai riscat totul pentru o cauză care s-a dovedit a fi inutilă.
Prieteni: Vechiul grup de prieteni se destramă, incluzându-i pe cei mai apropiaţi prieteni ai tăi.
Sinucidere: Unul dintre prietenii tăi se spânzură.
Fă apoi trecerea la următoarea secţiune a studiului, spunând ceva de genul:
„Ei bine, vom citi azi o istorisire despre doi oameni care au păţit toate aceste lucruri într-o singură zi, sau cel puţin aşa au crezut ei. Şi vom vedea modul în care Isus le schimbă în totalitate simţirile.”
Studiu biblic
Citeşte Luca 24:13-35. Roagă-i pe trei voluntari să citească acest pasaj în mod dramatic – unul trebuie să fie Isus, iar ceilalţi doi cei doi ucenici. Cere-le să joace acest episod, pe măsură ce citeşti.
După ce ai citit istorisirea, pune tinerilor următoarele întrebări:
Reflectare
În această secţiune vei căuta să legi experienţa acestor doi ucenici de experienţele pe care le au tinerii tăi.
Spune-le tinerilor că în această poveste, cei doi ucenici nu au înţeles prea bine Cine anume era Isus; în primul rând, ei nu L-au recunoscut, iar în al doilea rând, ei nu au înţeles că era Fiul lui Dumnezeu. Însă, pe măsură ce au petrecut timp cu El, iar El le-a prezentat adevărul, ei au înţeles Cine era El cu adevărat şi întreaga lor viaţă a fost schimbată. Şi în momentul în care au înţeles Cine era, temerile şi anxietatea lor au fost înlocuite cu bucurie şi cu entuziasm.
Cere-le tinerilor să se împartă în grupuri de doi sau trei. Cere-le să discute următoarele două întrebări –
Aplicare
Aceasta este o provocare pentru tinerii tăi. Spune ceva de genul –
„Atunci când cei doi au înţeles că Isus era viu şi stătea de vorbă cu ei, ei au alergat înapoi la Ierusalim, cale de vre-o 25 de kilometri, pentru a le spune ucenicilor şi celorlalţi ceea ce ei au descoperit. Cum veţi răspunde voi la vestea cea bună că Hristos este viu? Cum veţi fugi voi înapoi pentru a le spune celorlalţi?”
Cere-le să se gândească la unul sau la doi oameni pe care ei îi cunosc, care au auzit probabil mesajul lui Hristos, însă nu s-au legat în totalitate de El. Provoacă-i pe tineri să fugă şi să împărtăşească cu ei experienţa lor de întâlnire reală cu Isus.
Încheie cu un moment de rugăciune, cerându-i lui Dumnezeu să vă dea aceeaşi bucurie cu privire la învierea lui Isus pe care au avut-o şi aceşti doi oameni.
No tags for this post.